Čo sú to spätné odkazy? (Backlinks)


Spätný odkaz (angl. inbound link alebo backlink) webovej stránky je odkaz na inej webovej stránke vedúcej na sledovanú stránku. Spätné odkazy sú nevyhnutne hnutné pre významné vyhľadávače ako Google, Zoznam, Bing, Yahooo, atď.

 

Spätné odkazy sú základom pre prácu internetových vyhľadávačov. Poradie výsledkov vyhľadávania (SERP) zásadným spôsobom závisí od počtu a kvality spätných odkazov stránky. Hodnotený je predovšetkým počet a vek odkazov, text, ktorý obklopuje odkaz, „kvalita stránky“. Z týchto dát sa potom vypočítava číslo (rank), ktoré je použité na radenie výsledkov vyhľadávania.

 

Odkazový profil je súborom všetkých spätných odkazov, ktoré vedú na sledované webové stránky. Základom odkazového profilu je spätný odkaz na dané webové stránky. Spätné odkazy sú pre vyhľadávače referencia, ktorá hovorí o kvalite a obľúbenosti sledovaného webu. Týmto pomáhajú okrem iného zvyšovať hodnotenie odkazovaných webových stránok.

 

Tvorba spätných odkazov:

Tzv. linkbuilding spočíva v umiestňovaní spätných odkazov v internetových diskusiách, na stránkach partnerských webov, PR článkoch, katalógoch atď.

 

Obchod s odkazmi:

Dôležitosť spätných odkazov pre súčasné vyhľadávače vedie k tomu, že marketéri webových stránok pristupujú k nákupu alebo predaju spätných odkazov, čo má za následok zvyšovanie ranku daných stránok a tým aj lepšie umiestnenie vo výsledkoch vyhľadávača.

 

Taktiež aj náš web poskytuje spätné odkazy.